I början av 2011 är det dags för lanseringen av Oljibes kombinerade personal- och kundtidning. Bakgrunden till lanseringen är personaltidningen Oljibenytt, som togs fram under 2010 för att stärka kommunikationen, gemenskapen och informationsflödet internt mellan företagets olika verksamhetsavdelningar. Förutom stort intresse bland anställda, har även de kunder som kommit i kontakt med tidningen visat stor uppskattning för den.
– Vi ser vi ett ökat behov av att stärka kommunikationen och relationerna både internt bland vår personal samt utåt mot marknaden och våra kunder. Personaltidningen kommer därför slås ihop med kundtidningen till en ny kund-/personaltidning, som förhoppnings vis ska uppfattas som både informativ, inspirerande och stimulerande. Vi ser framemot att få lansera denna nysatsning och är förväntansfulla inför responsen för den, från såväl kunder som våra anställda, berättar Oljibes Hjalmtyr Daregård.
Tidningen kommer att produceras av en samarbetande PR-byrå tillsammans med Oljibes marknadsavdelning och ska komma ut 3ggr/år, där det första numret förväntas lanseras i februari 2011.